Contracten vóór 1 april 2025

Antwoorden en informatie die gelden voor oudere contracten.

Heb je je Renault Private Lease contract afgesloten vóór 1 april 2025? Dan zijn op jou de eerdere voorwaarden van toepassing. Op deze pagina vind je alle veelgestelde vragen en antwoorden die horen bij die versie van het contract.

Ben je na 1 april 2025 klant geworden? Ga dan naar de huidige veelgestelde vragen.

Extra tip

Op je leasecontract staat altijd vermeld welke versie van de voorwaarden voor jou geldt. Zo weet je zeker dat je de juiste informatie bekijkt.

Bestelling & levering

VraagAntwoord
Kan ik een proefrit maken met een vergelijkbaar model?Ja, dit is mogelijk. De Renault-dealer bij je in de buurt helpt je graag verder. Neem contact op
Welke opties zijn beschikbaar op Renault modellen?De beschikbare opties verschillen per model en uitvoering. Selecteer hier je gewenste model en zie welke opties er zijn. Staan de door jou gewenste opties er niet bij? Neem dan contact op met je lokale Renault-dealer en zij helpen je graag verder met een offerte op maat.
In welke kleuren zijn de Mobilize Financial Services modellen beschikbaar?Wij bestellen de auto in de kleur die je hebt gekozen. Als de kleur niet leverbaar is nemen wij contact met je op om een alternatief te bespreken.

Reparatie & onderhoud

VraagAntwoord
Mijn auto heeft een onderhoudsbeurt nodig. Waar kan ik naar toe?Je kunt een afspraak voor onderhoud plannen bij de Renault-dealer van je keuze. Neem contact op
Waar laat ik schade herstellen?Schade laat je herstellen bij een erkende Renault-dealer of schadeherstelpartner. Neem voor instructies contact op
Wat als er een waarschuwingslampje gaat branden?Stop veilig en raadpleeg de handleiding. Twijfel je? Neem contact op met de Renault-dealer of pechhulp.

Schade & pech

VraagAntwoord
Wat moet ik doen bij schade?Zorg voor veiligheid, leg de situatie vast, vul (indien nodig) een schadeformulier in en meld de schade. Voor herstel: neem contact op
Is pechhulp inbegrepen?Ja, pechhulp is inbegrepen. Raadpleeg je contract of neem contact op voor de exacte dekking.

Verzekering

VraagAntwoord
Welke verzekering is inbegrepen?In het maandbedrag is de verzekering inbegrepen. Bekijk je polis of neem contact op voor details.
Heb ik recht op vervangend vervoer?Dit is afhankelijk van je contract. Zie de voorwaarden of neem contact op

Betalen & administratie

VraagAntwoord
Wanneer wordt de lease-termijn geïncasseerd?De incassodatum staat op je contract. Afwijken? Neem contact op
Hoe wijzig ik mijn adres- of contactgegevens?Geef wijzigingen door via algemeen contact of bij je dealer.

Contract & voorwaarden

VraagAntwoord
Welke voorwaarden zijn op mijn contract van toepassing?Op contracten vóór 1 april 2025 gelden de eerdere voorwaarden. Je vindt de exacte versie op je leasecontract.
Kan ik mijn kilometrage of looptijd aanpassen?Dat kan vaak, afhankelijk van je contract. Neem contact op voor de mogelijkheden en een hercalculatie.
Wat als mijn situatie verandert (bijv. baan, verhuizing)?Neem zo snel mogelijk contact op zodat we kunnen meedenken over een passende oplossing binnen je contract.

Gebruik & rijgedrag

VraagAntwoord
Mag iemand anders in mijn auto rijden?Ja, mits de bestuurder voldoet aan de voorwaarden in je contract en polis. Controleer je polis of neem contact op
Mag ik met de auto naar het buitenland?Ja, binnen de toegestane landen van je polis. Vraag zonodig een groene kaart op via algemeen contact.

Einde contract & inleveren

VraagAntwoord
Hoe werkt inleveren aan het einde van het contract?Je ontvangt tijdig instructies voor inleveren en beoordeling op schades/slijtage. Neem bij vragen contact op
Wat is de werkwijze bij het eerder ontbinden van mijn leasecontract?Ben je al op de hoogte van de indicatieve kosten? Dan kun je de beëindiging aanvragen. Na akkoord beëindigen we het contract en sturen we de eindafrekening.

Overig

VraagAntwoord
Waar vind ik meer informatie over modellen en uitvoeringen?Bekijk alle beschikbare modellen of neem contact op met dealer contact voor advies.
Met wie kan ik contact opnemen bij vragen?Voor algemene vragen: algemeen contact. Wil je direct met een dealer spreken? Ga naar dealer contact.