Algemeen
Mobilize Financial Services, voorheen Renault Financial Services is handelsnaam van RCI Financial Services B.V., huisbankier van Groupe Renault.
Het actuele aanbod van Mobilize Financial Services is hier te vinden.
Ja. Een Private Lease contract via Mobilize Financial Services voldoet aan alle eisen en normen zoals opgesteld door Stichting Keurmerk Private Lease.
Wanneer het product voldoet aan alle eisen en normen zoals opgesteld door Stichting Private Lease vind je de logo’s van het Keurmerk terug op alle offerte- en contract documenten. Wanneer het product van de aanbieder is gecertificeerd door de Stichting Keurmerk Private Lease, kent deze aanbieder een deelnemerspagina op de website van de stichting. Daarnaast ontvang je bij elk Private Lease aanbod de Algemene Voorwaarden Private Lease zoals opgesteld door Stichting Keurmerk Private Lease. Deze voorwaarden vind je hier.
Bij Private Lease betaal je een all-in maandbedrag voor het gebruik van je auto. Alleen het tanken of laden en de parkeerkosten betaal je zelf. En natuurlijk betaal je ook eventuele boetes, dus rij voorzichtig!
Ja dat kan. Met nieuwe Renault ESPACE E-Tech ben je zeker van de ruimte die je nodig hebt.
Online aanvraag en toetsing
Indien je al je gegevens en documenten hebt aangeleverd duurt de financiele toetsing in de meeste gevallen minder dan 1 werkdag
Je hebt gekozen voor een online aanvraag. Dat houdt in dat we je gegevens moeten verzamelen met behulp van deze website. We werken samen met een extern bedrijf om dit zo makkelijk mogelijk voor je te maken.
Heb je vragen over het proces? Neem dan contact met ons. Op deze pagina vind je meer informatie.
Bestelling & levering
Ja, dit is mogelijk. De Renault-dealer bij je in de buurt helpt je graag verder.
De beschikbare opties verschillen per model en uitvoering. Selecteer hier je gewenste model en zie welke opties er zijn. Staan de door jou gewenste opties er niet bij? Neem dan contact op met je lokale Renault-dealer en zij helpen je graag verder met een offerte op maat.
Wij bestellen de auto van jouw keuze bij de door jouw gewenste Renault-dealer. Jouw dealer helpt je dan ook graag met je keuze en kan je adviseren welke combinaties op korte termijn beschikbaar zijn.
Ja, dat kan. Bij veel Renault-modellen is een trekhaak één van de extra opties. Is een trekhaak geen standaard optie voor jouw favoriete model? Geen probleem! Nadat je je lease-aanvraag gedaan hebt, bespreek je dit gewoon met je dealer of één van onze medewerkers.
Het kenteken wordt middels RTL-registratie op je persoonlijke gegevens geregistreerd (indien je als contractant vermeld staat). Hiervoor hebben wij een kopie van jouw geldige Nederlands rijbewijs nodig. Iedereen dient voorzichtig om te gaan met zijn of haar identiteit. Wij willen je er graag op wijzen dat het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties een app heeft ontwikkeld om een veilige kopie van je identiteitsbewijs te maken. Download de app “KopieID” in de App Store, Play Store of de Windows Phone Store. Let op dat je alleen jouw BSN-nummer verwijdert. Jouw rijbewijsnummer dient zichtbaar te blijven.
Je eigen Renault-dealer gaat graag met je in gesprek over de inruil mogelijkheden van jouw huidige auto. Neem contact op
Ja, dat kan bij Mobilize Financial Services. Je Renault-dealer adviseert je graag over alle mogelijkheden op het gebied van opties en accessoires.
Mobilize Financial Services biedt Private Lease contracten aan voor particulieren. Zoek je een oplossing voor je medewerkers of jouw bedrijf? Neemt dan contact op met Renault Business Finance.
Heb je vragen over de status van jouw beoordeling dan kun je contact opnemen met met telefoonnummer 020 – 354 96 66 of per e-mail klantenservice.nl@mobilize-fs.com. Mobilize Financial Services is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 17.00 uur.
Nee, op het moment dat je de leaseovereenkomst tekent heb je een bedenktijd van 14 dagen. Na het verstrijken van deze bedenktijd, bestelt Mobilize Financial Services jouw nieuwe auto bij de Renault-dealer van jouw keuze.
Na goedkeuring van je aanvraag en het verstrijken van de wettelijke bedenktermijn, bestelt Mobilize Financial Services je nieuwe auto bij de Renault-dealer van je keuze. Je dealer informeert je graag over levertijden en maakt met je een afspraak voor aflevering van je nieuwe auto.
Er kunnen natuurlijk altijd redenen zijn waarom je jouw nieuwe auto op korte termijn nodig hebt. Mocht je zeker weten dat je geen 14 dagen bedenktijd voor nodig hebt, dan kunt je een aanvullende verklaring ondertekenen bij jouw Renault-dealer.
Mobilize Financial Services bestelt je nieuwe auto bij de Renault-dealer van je keuze. Jouw dealer zal met je een geschikt moment plannen voor de aflevering van je nieuwe auto.
Contract & voorwaarden
Ja, dat kan. Je hebt namelijk 14 dagen bedenktijd. Dit betekent dat je een leasecontract kosteloos kunt ontbinden tot 14 dagen nadat Mobilize Financial Services het door jou ondertekende leasecontract heeft ontvangen.
Iedereen met een geldig Nederlands rijbewijs en toestemming van de contractant mag in de auto rijden.
Ja, dat is mogelijk. De opzeggingsvergoeding wordt op twee verschillende manieren berekend:
Manier 1
De opzeggingsvergoeding is het vaste percentage van 40% van de gezamenlijke termijnbedragen die je zonder de opzegging nog zou moeten betalen.
Manier 2
De opzeggingsvergoeding is het verschil tussen de gezamenlijke termijnbedragen die je hebt betaald en nog moet betalen tot het moment van opzegging en de gezamenlijke – hogere – termijnbedragen die je tot dat moment had moeten betalen als je direct de leaseovereenkomst voor de kortere duur was aangegaan.
De laagste van deze twee opzeggingsvergoedingen is de opzeggingsvergoeding die je dient te betalen.
Rekenvoorbeeld 1
Het termijnbedrag is € 200,-. De overeengekomen leaseperiode is 36 maanden. Je zegt op tegen het begin van de 25e maand.
Manier 1
Zonder de opzegging zou je aan termijnbedragen nog 12 maanden vermenigvuldigd met € 200,- is € 2.400,- moeten betalen. De opzeggingsvergoeding bedraagt dus 40% van € 2.400,- is € 960,-.
Manier 2
Het leasetarief gebaseerd op een looptijd van 24 maanden was, ten tijde van het aangaan van je leaseovereenkomst, € 250,- per maand. Het verschil in leasetarief dat je hebt betaald op basis van 36 maanden ten opzichte van het leasetarief gebaseerd op 24 maanden, is € 50,- per maand.
De opzeggingsvergoeding bedraagt dus € 50,- vermenigvuldigd met de reeds verstreken looptijd van 24 maanden is € 1.200,-.
In dit geval is de opzegginsvergoeding zoals berekend op manier 1 het laagst. Dit is de opzeggingsvergoeding die je dient te betalen.
Nee, het leasen van een auto wordt volgens de huidige wet- en regelgeving niet gezien als een vorm van financiering. Mobilize Financial Services blijft dan ook eigenaar van de auto.
Het maandbedrag zal niet veranderen, tenzij er fiscale wijzigingen optreden (bijvoorbeeld een wijziging van de houderschapsbelasting, btw, de assurantiebelasting of de invoering van een nieuwe belasting). Dit geldt overigens ook als je een auto koopt. Het bedrag op de offerte is het maandbedrag gedurende de gehele looptijd.
Wel kan het gebeuren dat je meer of minder kilometers rijdt dan je van te voren had verwacht. Dit kan dan aanleiding geven het jaarkilometrage in je overeenkomst te wijzigen. In onze algemene voorwaarden vind je alles tot in detail terug.
De volgende componenten zijn inbegrepen bij de maandelijkse leaseprijs:
- Houderschapsbelasting
- Reparaties, onderhoud en zomerbanden
- Schadeherstel en glasreparatie
- Allrisk verzekering met een Eigen Bijdrage op Casco van €450,-
- Pechhulp Europa
- Vervangend vervoer na 24 uur
- Btw
De kosten van brandstof dien je wel zelf te betalen. Ook kosten voor parkeren, wassen van het voertuig, connectiviteitsabonnementen en updates van het navigatiesysteem (indien aanwezig in het voertuig en niet vergoed door de fabrikant), bekeuringen en tolgelden zijn voor je eigen rekening. Dit kan in bepaalde gevallen ook gelden voor het tussen beurten door vervangen of aanvullen van olie, ruitenwisservloeistof en ruitenwissers. Neem in deze gevallen contact op met jouw Renault-dealer.
De volledige voorwaarden vind je hier.
Het maandbedrag kan veranderen als gevolg van fiscale wijzigingen. Fiscale oorzaken zijn bijvoorbeeld wijzigingen van de houderschapsbelasting, assurantiebelasting of de btw. De houderschapsbelasting kan ook wijzigen wanneer je verhuist naar een andere provincie. Dit geldt overigens ook wanneer je een auto koopt. In onze algemene voorwaarden vind je alles tot in detail terug.
Afhankelijk van je individuele keuze heb je een eigen bijdrage (eigen risico). In de calculatie kun je kiezen uit een aantal opties voor de eigen bijdrage. De eigen bijdrage zal worden vermeld op je leasecontract en zal alleen van toepassing zijn op casco schade(s). Dit zijn niet per definitie schades waar je zelf schuld aan hebt. Hier valt bijvoorbeeld ook diefstal, joyriding, inbraak en storm- en hagelschade onder. Voor een WA schade geldt geen eigen bijdrage. Indien zich binnen een aaneengesloten periode van 12 maanden meer dan 2 schadegevallen voordoen zal Mobilize Financial Services de eigen bijdrage voor cascoschade voor de resterende duur van de leaseperiode met € 500,- verhogen. De eigen bijdrage is nooit hoger dan € 500,- per schadegeval vóór de genoemde verhoging en is nooit hoger dan € 950,- na de genoemde verhoging. De volledige voorwaarden vind je hier.
Wij willen uiteraard voorkomen dat iemand maandelijkse verplichtingen aangaat die niet passen bij zijn of haar persoonlijke situatie. Wij accepteren daarom op basis van VFN normen (http://www.vfn.nl/consumenten/) waarbij wij gebruik maken van toetsing en registratie bij het BKR te Tiel.
Iedere aanvraag voor Private Lease wordt individueel beoordeeld. De financiële beoordeling hangt af van je specifieke situatie en zal uitwijzen of je wel of niet in aanmerking komt voor Private Lease via Mobilize Financial Services.
Bijtelling is alleen van toepassing wanneer jouw werkgever je een auto beschikbaar stelt en hiervoor de kosten op zich neemt. Omdat je het contract als privé persoon afsluit en de leasekosten zelf betaalt, is er dus geen sprake van bijtelling.
Nee, dat is niet mogelijk. Wel is het mogelijk om samen met je partner een aanvraag te doen.
Nee, op dit Private Lease product is geen borg van toepassing.
Nee, een aanbetaling is niet vereist en ook niet mogelijk. Volgens het Keurmerk Private Lease mag er niet met een leaseprijs verlagende aanbetaling gewerkt worden op een privé lease overeenkomst.
Nee, er is bij Mobilize Financial Services geen sprake van een slottermijn. Slechts de meer of minder gereden kilometers worden met je afgerekend en schades die niet onder reguliere gebruikersschades vallen. Een toelichting op aanvaardbare gebruikersschades vind je hier.
Iedere aanvraag voor Private Lease wordt individueel beoordeeld. Het BKR kent verschillende coderingen, ook positieve registraties. Het hangt af van de aard van de codering(en) en de financiële beoordeling van je aanvraag of je wel of niet in aanmerking komt voor Mobilize Financial Services.
Bij het BKR worden alle particuliere kredieten hoger dan €250,00 en met een minimale looptijd van één maand geregistreerd. De kans is dus groot dat je al geregistreerd staat, bijvoorbeeld vanwege een hypotheek. Ondanks dat Private Lease geen krediet is, zal ook een Private Lease product worden geregistreerd bij het BKR onder een aangepaste code. Zo ook wanneer je een overeenkomst afsluit bij Mobilize Financial Services. Uw overeenkomst wordt geregistreerd in het CKI-register (Centraal Krediet Informatiesysteem) van het BKR te Tiel. Registratie zal plaats vinden onder de code OA (operationele autolease). Vanuit stichting Keurmerk Private Lease is de hoogte van de registratie vastgesteld op 100% van de som van de leasetermijnen, sinds 1 april 2022. Voorbeeld berekening: Stel, je maandtermijn bedraagt €200,- per maand gedurende 36 maanden. Het bedrag wat bij BKR geregistreerd wordt bedraagt in dit geval: 100% van €200,- = €200,- x 36 maanden = € 4.680,- Kijk voor meer informatie op www.bkr.nl.
- Nadat je een aanvraag hebt gedaan via Mobilize Financial Services zal deze worden doorgestuurd naar onze partner EDR Credit Services. Je ontvangt hierna een bevestiging van de aanvraag per e-mail.
- EDR voert de (verplichte) financiële beoordeling uit. Om het je gemakkelijk te maken krijg je toegang tot jouw persoonlijke pagina in de portal van EDR.
- Nadat je alle gegevens hebt aangeleverd, zal EDR telefonisch contact met je opnemen. Wanneer de toetsing is afgerond informeert EDR jou en Mobilize Financial Services over de uitslag.
- Na een positieve terugkoppeling ontvang je de overeenkomst, welke je kunt tekenen en terugsturen.
- Wanneer de door jouw getekende overeenkomst is ontvangen door Mobilize Financial Services, bestellen wij de auto bij de Renault-dealer van jouw keuze, nadat de 14 dagen bedenktijd is verstreken.
- De dealer die je auto zal leveren neemt contact met je op om met je de afspraak voor aflevering van jouw nieuwe auto te maken.
De algemene voorwaarden van Mobilize Financial Services staan hier.
Wij hanteren een maximum leeftijd van 82 bij einde contract. Dat betekent dat je bij 80 jaar, maximaal een contract van 24 maanden kunt afsluiten.
Een leasecontract is een meerjarige verplichting. Bij een hypotheekaanvraag wordt het leasecontract daarom opgeteld bij je vaste lasten. Je kunt bij sommige hypotheekverstrekkers dan minder lenen.
Private Lease is gericht op de privé rijder en niet op de zakelijke rijder. De prijzen zijn inclusief btw en bij Private Lease betaal je geen bijtelling.
Nee, Private Lease is bedoeld voor particulieren die graag een nieuwe auto willen rijden, maar liever niet hun spaargeld aanspreken. Als je Private Lease gebruikt voor zakelijke ritten, mag je 19 cent per zakelijke kilometer aftrekken van je zakelijke inkomsten.
Private Lease is bedoeld voor particulieren die voordelig en zorgeloos in een nieuwe auto willen rijden. Operational Lease is voor bedrijven en ondernemers die een zakelijke auto of bedrijfswagen willen rijden, zonder deze vooraf te financieren. Soms ben je als zzp’er voordelig uit met Private Lease. Het kan dus handig zijn, zeker als je het niet erg vindt om een rittenadministratie bij te houden.
Onze leaseauto’s rijden op benzine, stroom of allebei (hybride). Dieselauto’s worden nog wel gemaakt, maar zijn minder populair bij particulieren.
Onze voorwaarden vind je hier. Goed om te weten: Renault is aangesloten bij Stichting Keurmerk Private Lease. Dat geeft je de garantie dat de leaseovereenkomst helder en eerlijk is.
Reparatie & onderhoud
Je kunt een afspraak voor onderhoud plannen bij de Renault-dealer van je keuze.
Je kunt je auto ter reparatie aanbieden bij de Renault-dealer van je keuze.
Indien de reparatie van jouw auto langer dan 24 uur in beslag neemt en je jouw auto dus al langer niet kunt gebruiken, biedt Mobilize Financial Services je vanaf dat moment vervangend vervoer aan zonder bijkomende kosten.
Al het reguliere onderhoud volgens onderhoudsschema en reparaties die je niet had kunnen voorzien of voorkomen, zijn inbegrepen. Het tussentijds vervangen of aanvullen van olie, ruitenwisservloeistof en ruitenwissers kan in bepaalde gevallen niet inbegrepen zijn. Neem in deze gevallen contact op met jouw Renault-dealer.
Voor meer informatie vind je alle voorwaarden hier.
Je kunt je auto ter reparatie aanbieden bij de Renault-dealer van jouw keuze.
Verzekering & schade
Het maandbedrag voor een leaseauto is all-in: de verzekering voor je auto en inzittenden is door Renault betaald. In de Private Lease-overeenkomst zijn standaard een WA-verzekering en een cascoverzekering opgenomen.
Ja. Indien je geen verwijtbare schades rijdt gedurende jouw overeenkomst zal Mobilize Financial Services jouw opgebouwde schadevrije jaren bijhouden.
Indien de reparatie van jouw auto langer dan 24 uur in beslag neemt en je jouw auto dus al langer niet kunt gebruiken, biedt Mobilize Financial Services je vanaf dat moment vervangend vervoer aan zonder bijkomende kosten.
Uw leaseauto is bijna in alle Europese landen verzekerd. Welke landen dit zijn vind je terug op je verzekeringsbewijs, ook wel bekend als de groene kaart. Meer informatie betreft de verzekering vindt je in onze verzekeringsvoorwaarden.
In geval van een WA- of casco schade dient je dealer zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk is telefonisch op de hoogte te stellen en dien je ervoor te zorgen dat jouw dealer binnen 48 uur na de melding een volledig ingevuld Europees Schadeformulier (SAF) van je heeft ontvangen. Jouw dealer zal ervoor zorgen dat de schade bij de verzekeraar wordt gemeld. Schadeherstel vindt altijd plaats via jouw Renault-dealer.
Heb je dringend hulp nodig bij schade of pech? Renault Route Service + is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar:
Vanuit Nederland: +31 (0)20 – 851 22 77
Vanuit het buitenland +31 (0)20 – 851 22 77
Bij total-loss wordt het contract beëindigd. Indien de schade niet bij een tegenpartij te verhalen is, wordt de Eigen Bijdrage Casco in rekening gebracht. Daarnaast wordt er een eindafrekening gemaakt met betrekking tot de meer of minder gereden kilometers. Uiteraard gaan wij met je in overleg hoe wij je in deze situatie zo goed mogelijk kunnen helpen.
Voor glasherstel kun je contact opnemen met jouw Renault-dealer. Er geldt geen eigen risico voor schade aan ruiten die kan worden gerepareerd door middel van de kunstharsmethode. In geval van vervanging € 70,- per auto, per gebeurtenis. Indien je in het contract gekozen hebt voor €0,- eigen risico, geldt er voor jou geen eigen risico bij vervanging.
Bij diefstal dien je hier zo spoedig mogelijk melding van te maken bij Mobilize Financial Services en aangifte te doen bij de politie. Het contract wordt beëindigd indien de auto niet binnen 30 dagen na vermissing is teruggevonden. In dat geval wordt er een eindafrekening gemaakt met betrekking tot de meer of minder gereden kilometers. Uiteraard gaan wij met je in overleg hoe wij je in deze situatie zo goed mogelijk kunnen helpen.
Voor alle details vind je onze verzekeringsvoorwaarden hier.
Einde contractperiode & inname
De staat van de auto en de aanwezigheid van inleverschades wordt vastgelegd in een innamerapport, opgesteld door de Renault-dealer waar je de auto inlevert. Reguliere gebruikersschades zijn acceptabel. Hiervoor ontvang je geen factuur. Bij grotere schades die niet onder reguliere gebruikersschade vallen geldt de Eigen Bijdrage per schadegeval. Alle details vind je terug in de inleverhandleiding.
Nee, er is bij Mobilize Financial Services geen sprake van een slottermijn. Slechts de meer of minder gereden kilometers worden met je afgerekend en schades die niet onder reguliere gebruikersschades vallen. Een toelichting op aanvaardbare gebruikersschades vind je hier.
Nee. Mobilize Financial Services blijft eigenaar van de auto.
Indien je geïnteresseerd bent om de auto over te kopen kun je contact opnemen met jouw Renault-dealer. Zij informeren je graag over de mogelijkheden. Uiteraard kun je aan het einde van de contracttermijn ook een nieuw Private Leasecontract aangaan.
Inleveren doe je bij de Renault-dealer waar je de auto ook hebt opgehaald. Daar vindt ook de definitieve inname plaats.
Tijdens de contractperiode
Ja, pechhulp is inbegrepen bij Mobilize Financial Services. Bij aflevering van jouw nieuwe auto ontvang je een berijdershandleiding met alle belangrijke (pechhulp) contactgegevens.
Het kan natuurlijk voorkomen dat je meer of minder kilometers rijdt dan dat je in jouw Private Lease contract op hebt laten nemen. Wanneer je meer of minder kilometers hebt gereden dan in het contract is opgenomen wordt dit afgerekend/verrekend tegen de prijs welke op jouw contract staat vermeld.
Ja, echter houd er rekening mee dat jaarlijks de meer gereden kilometers met je afgerekend worden. Wij adviseren je jouw kilometerstand regelmatig te controleren en deze jaarlijks op ons verzoek aan ons door te geven. Zie ook: Ik rijd meer / minder dan afgesproken, en nu?
Nee, dit kan helaas niet. Gedurende de looptijd van de overeenkomst dien je in Nederland woonachtig te zijn. Wij verzoeken je contact op te nemen met Mobilize Financial Services.
Omdat het kenteken van de auto geregistreerd wordt op naam van de berijder c.q. contractant worden bekeuringen rechtstreeks naar de berijder verstuurd.
Betalingen worden altijd voldaan via automatische incasso.
Het maandtermijn wordt altijd vooraf geïncasseerd.
Bij Mobilize Financial Services betaal je altijd één maandtermijn vooruit. Dit betekent dus dat je betaalt voor de komende maand. Het kan zijn dat op de eerste factuur ook een resterend aantal dagen van de huidige maand van aflevering verwerkt staat. Jouw eerst volgende maandfactuur zal dus overeenkomen met het maandtermijn op jouw overeenkomst.
Bij overlijden van de contractant wordt het contract kosteloos beëindigd. Indien de nabestaanden de overeenkomst wensen voort te zetten, dan kunnen zij contact opnemen met Mobilize Financial Services. Deze aanvraag zal op dat moment opnieuw financieel beoordeeld worden en voortzetting van de overeenkomst zal afhankelijk zijn van de uitslag van deze beoordeling.
Neem gerust contact met ons op. We zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar tijdens kantooruren.
We rekenen erop dat je alsnog je betalingsverplichting aan ons nakomt. Kun je de betalingsachterstand niet in één keer betalen? Neem dan vandaag nog contact met ons op, dan zoeken we samen naar een passende oplossing.
Mobilize Financial Services streeft ernaar om iedere klant de best mogelijke service te bieden. Mocht het toch zo zijn dat je ergens niet tevreden over bent, dan kun je hier onze klachtenregeling terug vinden. Wij dragen er zorg voor dat wij je klacht serieus, vertrouwelijk en zo spoedig mogelijk in behandeling nemen. Daarnaast maken wij je er graag op attent dat wij zijn aangesloten bij Stichting Keurmerk Private Lease. Vanuit deze stichting is er een geschillencommissie waar je terecht kunt met jouw klacht, wanneer je van mening bent dat Mobilize Financial Services je niet naar tevredenheid heeft kunnen helpen. Meer informatie over de geschillencommissie van het keurmerk vind je hier.
Het is mogelijk om tussentijds jecontract te wijzigen (m.u.v. contracten met een looptijd van 60 maanden of een totaalkilometrage van 100.000 kilometer). Een verzoek tot contractwijziging kan per mail naar klantenservice.privatelease@mobilize-fs.com o.v.v. het betreffende contractnummer. Verzoeken die worden ontvangen in de laatste twee maanden van het contract kunnen niet meer in behandeling worden genomen.
Contractwijziging en afkoop
Ja, veel contracten kunnen verlengd worden. De maximale looptijd is 60 maanden. Heeft uw huidig contract al een looptijd van 60 maanden? Dan kunnen wij helaas geen verlenging meer aanbieden. De looptijd van uw 60 maanden verkorten is wel mogelijk.
Ja, kilometers kunnen zowel verlaagd als verhoogd worden. Het maximale kilometrage is echter 100.000 kilometers voor de gehele looptijd. Hebt u in totaal al 100.000 kilometers afgenomen ? Dan kunnen wij geen verhoging meer aanbieden.
Uw contract kan na de eerste 12 maanden looptijd worden gewijzigd.
Ja, u kunt het contract meerdere keren gedurende de looptijd wijzigen. Tussen de wijzigingen dient een periode van 12 maanden te zitten.
Voor het aanvragen van een offerte stuurt u een e-mail naar klantenservice.privatelease@mobilize-fs.com In de email ontvangen wij graag het kenteken van uw auto en/of contractnummer. Vertel ons ook wat uw wensen zijn met betrekking tot de wijziging. Ook kunt u ons bij deze email alvast de bewijzen van recente inkomsten en lasten e-mailen. Welke documenten wij graag ontvangen leest u bij vraag nummer 6.
Ja, vaak is dit noodzakelijk. Verlengt u het contract of gaat uw maandtermijn omhoog dan dienen wij te controleren of de nieuwe maandtermijn volgens de VFN normen nog steeds voor u haalbaar is.
Hiervoor ontvangen wij graag:
- Een recent bankafschrift met zichtbare NAW gegevens waarop de afschrijving van uw woonlast (huur of hypotheek) zichtbaar is.
- Betaalt of ontvangt u alimentatie ? Dan ontvangen wij graag een recent bankafschrift met zichtbare NAW gegevens waarop de bij/afschrijving van alimentatie zichtbaar is.
- Hebt u lopende leningen die niet op de BKR staan ? Stuur ons een recent bankafschrift met zichtbare NAW gegevens waar de afschrijving van de maandelijkse last zichtbaar is.
- Bent u in loondienst ? Dan ontvangen wij graag uw meest recente salarisstrook.
- Ontvangt u een uitkering ? Dan ontvangen wij graag een recent bankafschrift waarop de naam van de instantie, het bedrag, de omschrijving van de uitbetaling en uw NAW gegevens zichtbaar zijn.
- Bent u zelfstandig? Dan ontvangen wij graag een volledige kopie van uw meest recente IB aangifte.
Per eerstvolgende incasso zullen wij de nieuwe maandtermijn afschrijven. Dit is onder voorbehoud dat alle administratieve werkzaamheden tijdig zijn afgerond. Lukt dit niet dan informeren wij u hierover per e-mail. Uiteraard maken wij dan ook een nieuwe offerte aan.
Nee, de nieuwe maandtermijn is gebaseerd op de tot nu toe betaalde termijnen. Hebt u de afgelopen maanden te weinig of juist te veel aan ons betaald ? Dan wordt dit gecompenseerd in de nieuwe maandtermijn.
Ja, u kunt het leasecontract eerder dan contractueel afgesproken laten beëindigen.
U hoeft geen opzeggingsbrief in te dienen. Met het werkelijk inleveren van de auto zegt u het leasecontract definitief op. Voor het maken van een inleverafspraak neemt u contact op met de leverende dealer van uw auto. U hoeft dit niet vooraf bij ons te melden, u kunt een afspraak voor het inleveren maken bij de leverende dealer van uw auto.
Voor het inleveren van de auto neemt u contact op met de dealer die u de auto geleverd heeft.
U hebt altijd het recht om uw leasecontract voortijdig te ontbinden.
Ja, u bent afkoopkosten verschuldigd als u het contract eerder dan de afgesproken einddatum laat ontbinden.
Dit verschilt per contract en is afhankelijk van de inleverdag en werkelijk gereden kilometers. Wilt u weten hoe hoog de afkoopkosten zijn ? Stuur ons een e-mail naar klantenservice.privatelease@mobilize-fs.com. Graag ontvangen wij het kenteken en/of contractnummer, de verwachte inleverdatum en de verwachte kilometerstand.
Bent u al op de hoogte van de indicatieve afkoopkosten ? Neem dan gerust contact op met de leverende dealer van uw auto om een inleverafspraak te maken. Hebt u nog geen indicatie van de afkoopkosten gekregen ? Neem dan contact op met onze klantenservice, lees hiervoor de vraag “hoe hoog zijn de afkoopkosten?”. Nadat u een inleverafspraak bij de dealer hebt gemaakt komt u op de afgesproken dag en tijdstip de auto inleveren. Vergeet de reservesleutel, het onderhoudsboekje en alle andere meegeleverde accessoires niet mee te nemen. Tijdens de inleverafspraak controleert u samen met uw verkoopadviseur de auto op eventuele schades, ontbrekende accessoires enzovoort. Ook zal de daadwerkelijke kilometerstand en datum van inlevering worden opgenomen, dit wordt allemaal genoteerd op het innameformulier. Het formulier wordt door u beiden ondertekend. Uw verkoopadviseur stuurt het formulier naar ons door. Op basis van het innameformulier beëindigen wij uw contract en sturen u de eindafrekening.
Nadat u de eindfactuur voldaan hebt melden wij u binnen 30 dagen bij het BKR af.
Als u meer kilometers heeft gereden dan contractueel afgesproken is betaalt u hiervoor een vergoeding per kilometer. De prijs per kilometer staat vermeld in uw contract. Als u minder kilometers heeft gereden dan contractueel afgesproken is, worden deze verrekend op uw eindfactuur. Hierbij wordt maximaal 10% van de contractueel afgesproken kilometrage vergoed.
Overige vragen
Het actuele aanbod van Mobilize Financial Services is hier te vinden. Staat het door jouw gewenst model er niet tussen? Neem dan contact op met je dealer voor een offerte op maat.
Hier kun je onze privacyverklaring terug vinden.
Staat je vraag er niet bij, dat is erg jammer. Onze excsues. Wanneer je contact opneemt met Mobilize Financial Services staan wij je graag te woord.
Beschermd met het Keurmerk Private Lease
We hebben het Keurmerk Private Lease. Daarmee krijg je 14 dagen bedenktijd, eerlijke voorwaarden en bescherming tegen te hoge kosten.



